Berita Utama

ISMA rakam takziah pemergian Timbalan Pengerusi MUIS

Ustaz Dr Soberi warak nyatakan pandangan terhadap sesuatu hukum

BANGI, 12 Muharam 1445H, Ahad – Pemimpin gerakan Islam, Ikatan Muslimin Malaysia (ISMA) merakamkan ucapan takziah atas pemergian Timbalan Pengerusi Majlis Ulama ISMA (MUIS), Ustaz Dr Mohd Soberi Awang yang meninggal dunia akibat serangan jantung, pagi tadi.

Antara yang memuat naik kenyataan ucapan takziah adalah Yang Dipertua ISMA Subang Jaya, Ustaz Muhd Farhan Muhd Fadhil dan Perunding Kanan Hubungan Antarabangsa ISMA, Ustaz Muhammad Fauzi Asmuni.

“Inna lillahi wa inna ilaihi rojiun. Al Fadhil Ustaz Dr Soberi Awang telah meninggalkan kita semua pada jam 7.55 pagi tadi.

“Jenazah sekarang berada di Hospital Shah Alam. Serangan jantung ketika bagi Kuliah Subuh di Surau Al-ittihadiyah, Seksyen 9,” katanya.

Sementara itu, Ustaz Muhammad Fauzi menyifatkan Allahyarham seorang sahabat yang cukup baik.

“Amat menguasai furu’ fiqh tetapi amat warak dalam menyatakan pandangannya terhadap sesuatu hukum.

“Diamanahkan sebelum ini sebagai Timbalan Pengerusi Majlis Ulama ISMA. Bersama-sama dalam membangunkan institusi tersebut dari kosong.

“Menggunakan kelebihannya di dalam perhubungan dengan ramai ulama alam Islami dan nusantara untuk meluaskan jaringan kerjasama antara ISMA dan badan-badan lain.

“Moga Allah menerima segala amal beliau, mengampunkan dosa-dosanya dan memberikannya nikmat di alam barzakh,” katanya.

Beliau juga merakamkan ucapan takziah kepada keluarga Allahyarham.

“Moga bertabah dan bersabar atas ujian yang Allah berikan secara tiba-tiba pagi ini,” katanya.

Penafian: Kenyataan berita atau artikel ini adalah pandangan peribadi penulis dan tidak mewakili pendirian rasmi Media Isma Sdn Bhd atau Portal Islam dan Melayu Ismaweb.net.

Artikel berkaitan

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button