Berita Utama

Polis mohon notis biru kesan Nicky Liow: Acryl Sani

Notis Biru Interpol merujuk kepada permintaan untuk jejak, kenal pasti atau dapat maklumat orang jadi perhatian

KUALA LUMPUR, 30 Syaaban 1442H, Isnin – Polis Diraja Malaysia (PDRM) telah memohon notis biru kepada Interpol (Polis Antarabangsa), bagi mengesan dan menangkap ahli perniagaan dalam buruan Datuk Seri Nicky Liow Soon Hee, yang disyaki mendalangi sebuah kumpulan jenayah terancang di negara ini sekiranya berada di luar negara.

Notis Biru Interpol merujuk kepada permintaan untuk menjejaki, mengenal pasti atau mendapatkan maklumat, tentang orang yang menjadi perhatian.

Timbalan Ketua Polis Negara Datuk Seri Acryl Sani Abdullah Sani berkata setakat ini, pihaknya tidak menerima sebarang maklum balas daripada agensi antarabangsa tersebut.

“Saya percaya jika (suspek) dapat dikesan, mereka (Interpol) akan memaklumkan kepada kita,” katanya dalam sidang selepas menyampaikan sumbangan kepada waris anggota Pasukan Gerakan Am, mendiang Sarjan Baharuddin Ramli dan Sarjan Norihan Tari, serta pesara PDRM di Masjid Bukit Aman di sini hari ini.

Sebelum ini, Bernama melaporkan polis melumpuhkan kumpulan jenayah ‘Geng Nicky’, yang disyaki terlibat dalam jenayah terancang antarabangsa, Macau Scam dan pengubahan wang haram.

Selain itu, PDRM turut merampas wang tunai ratusan ribu ringgit serta aset bernilai jutaan ringgit menerusi 70 serbuan di sekitar Lembah Klang, baru-baru ini. – Bernama

Penafian: Kenyataan berita atau artikel ini adalah pandangan peribadi penulis dan tidak mewakili pendirian rasmi Media Isma Sdn Bhd atau Portal Islam dan Melayu Ismaweb.net.

Artikel berkaitan

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button