Berita UtamaDunia

Hamas berjaya tembak 7 tentera rejim pengganas dalam jarak dekat

Kereta kebal dan perisai milik rejim Zionis di barat Gaza hancur musnah

GAZA, 1 Jamadilawal 1445H, Rabu – Gerakan Perjuangan Islam Palestin (Hamas) memaklumkan berjaya menembak mati tujuh tentera rejim pengganas di Semenanjung Gaza, lapor agensi Anadolu.

Briged Qassam dalam kenyataan berkata, rejim pengganas itu dibunuh oleh pejuangnya daripada jarak sifar di utara kota Gaza.

Malah, pejuang sayap itu juga berjaya menyerang tiga kereta kebal Israel, tiga perisai dan sebuah pengangkutan kakitangan rejim berkenaan di barat Gaza.

Bagaimanapun, sehingga kini tiada maklum balas daripada rejim berkenaan berhubung serangan berkenaan yang didakwa Hamas.

Semalam, dua lagi rejim pengganas terbunuh di Gaza, menjadikan jumlah kematiannya kepada 47 sejak Israel memperluaskan operasi daratnya di wilayah yang disekat pada 7 Oktober.

Sehingga kini 11,240 rakyat Palestin yang syahid termasuk lebih 7,800 wanita dan kanak-kanak dan lebih 29,200 yang cedera dalam serangan udara dan darat rejim yang menyerang sejak 7 Oktober lalu.

Dalam pada itu, ribuan bangunan termasuk hospital, masjid dan gereja juga musnah dalam serangan berkenaan. – Agensi

Penafian: Kenyataan berita atau artikel ini adalah pandangan peribadi penulis dan tidak mewakili pendirian rasmi Media Isma Sdn Bhd atau Portal Islam dan Melayu Ismaweb.net.

Artikel berkaitan

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button